onsdag, december 21, 2011

Recension: My - en bok som får dig att må bra

Som jag skrev häromdagen på bloggen landade My hos mig i måndags och jag kunde inte vänta med att börja läsa så här kommer recensionen...   :-)

My är en bok som får dig att må bra och jag rekommenderar den verkligen!   :-)

Det finns vissa karaktärer som jag bär med mig genom livet oavsett hur lång tid som gått sedan jag läste boken. My är en sådan karaktär. Hon är allt det som jag önskar att jag vågade vara. Oavsett vad omgivningen tycker och tänker så går hon sin egen väg.

Jag tänker inte gå in på handlingen i boken för även om handlingen är bra så är det karaktärerna som är den stora behållningen. Dessutom skulle min återberättelse av handlingen bara bli en blek kopia av originalet. My är den starkaste karaktären, men de andra är också fantastiska figurer som bär upp hela berättelsen. Där ska vi inte glömma bort Dunder som fått en egen röst och karaktär. Hans kommentarer får mig att skratta gott.

My innehåller det mesta. Bra karaktärer, kärlek, spänning och dråpliga situationer som får mig att skratta högt. Det finns inte en död punkt i berättelsen. Det här är en bok som jag kommer att läsa och läsa igen många många gånger. Jag har flera favoritböcker som jag återkommer till. Det här kommer att bli en sådan.

Så om ni inte redan läst My så läs den. Det är en bok som får dig att må bra!   :-)

Har du läst My ännu?

Giggi Hill Förlag

Desirées blogg

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Så fort den har landat i brevlådan så ska jag stänga in mig och läsaläsalsäsa!

Duktiga Tjejen sa...

Jag ska hämta ut den om en timme!! Looking forward...