måndag, januari 23, 2012

Hurra för korrekturläsare!

Har fått tillbaka Kedjor efter korrekturläsningen och de (A och D) har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! :-)

Inte nog med att de hittar alltför långa meningar som du snubblar över. De hittar också de där liknelserna som för mig kändes mitt i prick, men som för den som inte vet vad jag menar är helt ologiska... ;-)

Det är ju så att man (läs jag) blir hemmablind på sin egen text och därför inte ser det som kan förbättras. Det är därför det är så viktigt med duktiga korrekturläsare. Nu har jag gått igenom alla kommentarer och justerat. den ska nu ligga till sig så ska jag läsa om den igen för att se om det är något mer som ska ändras innan jag skickar den på layout. Efter layouten blir det korrläsning igen av mig, A och B. Kedjor känns bara när du rör dig ska bli så bra som det är möjligt.

Extra kul är det också att mina korrläsare gillar boken!   :-)

Duktiga korrläsare är verkligen guld värda! :-)

Har du någon duktig korrläsare som du använder?

Inga kommentarer: