torsdag, februari 02, 2012

Fruktbar promenad

Min ipod hade lagt av (har hämtat sig igen efter en dags vila... :-) ) så jag lyssnade inte på någon podcast på den 45 minuter långa promenaden till jobbet imorse. Det visade sig vara väldigt fruktbart! :-)

Jag kom fram till hur Fienden i mörkret ska sluta, vilket var skönt med tanke på att det bara är slutet kvar att skriva... :-)

Jag kom också fram till hur jag skulle göra med en annan berättelse som bara är påbörjad. Den började jag med när jag gick Skapande svenska och jag har också fått positiv feedback från en känd författare (avslöjar inte vem... ;-) ). Problemet var bara att jag i berättelsen har två perspektiv. Det ena funkade inte alls så som jag tänkt och jag har haft problem hur jag ska förhålla mig till den karaktären och vad hans roll i berättelsen egentligen ska vara. Nu under promenaden dök lösningen bara upp trots att jag inte jobbat med den på länge. Dessutom fann jag lösningen på skälet till att dessa två personer stöter på varandra. Känns riktigt bra. :-)

Jag ska kanske stänga av ipoden fler gånger... ;-)

Inga kommentarer: