lördag, februari 04, 2012

Svårt att välja

Kedjor känns bara när du rör dig är skickad till layout nu och Fienden i mörkret ska jag "bara" skriva slutet ¨på så snart börjar det bli dags att sätta tänderna i nästa projekt. Jag har en lista på alternativ och har i nuläget lite svårt att välja. Alternativen är:
- Dra igång en slutlig redigering av SDL som nog får betecknas som urban fantasy. Det var den jag fick positiv respons på från ett förlag som tyvärr la ner sin verksamhet när omarbetningen var klar.
- Slutföra Längst ute på piren i en första draft. Det här är ett manus som jag flertalet gånger har fastnat med och jag är osäker på om det är den berättelse jag vill berätta samtidigt som en tredjedel är skriven och det känns fegt att ge upp ett projekt utan att ens få den färdig i en första obearbetad draft.
- Fortsätta med den ungdomsbok som jag började när jag var med i Skapande svenska. Jag har suttit fast med den, eftersom det ena perspektivet inte fungerade och jag inte lyckades komma underfund med hur det borde vara. Det löste jag däremot under promenaden till jobbet i veckan så det är en definitiv kandidat.
- Sätta igång på allvar med en fortsättning på Kedjor känns bara när du rör dig. Nu när jag arbetade med boken för att göra den klar för att skicka till layout fick jag flera idéer om en fortsättning på historien som än så länge är en smula vag, men som känns spännande.

Så vad tycker du att jag borde ta tag i av ovanstående?
Har du ibland problem med vad du ska fokusera på av dina projekt?

Inga kommentarer: