lördag, mars 03, 2012

Korrekturläsning

Håller på att korrekturläsa Kedjor känns bara när du rör dig. Det gäller att hålla tungan rätt i mun så det inte blir fel. Jag gör det i tre steg:
- Kontrollerar att alla ändringar jag bad om är införda
- Kontrollerar de ändringar som gjorts för att få layouten snygg
- Läser igenom hela manuset (igen ;-) ) för att kontrollera layouten och om jag missat något innan

Har hittills gjort punkt 1 och 2. Målet är att hinna med allt under dagen så jag kan skicka iväg korrändringarna idag.

Och det blir också en balansakt för inte nog med att jag måste skicka ändringarna på ett sätt som gör det lätt att följa. Jag måste också uppdatera mitt textmanus så det stämmer med texten i den slutliga boken.
Hmm... Vet inte om jag gör det onödigt besvärligt.

Hur gör du vid korrekturläsningen?

Inga kommentarer: