söndag, maj 13, 2012

Sätta mål

Jag börjar komma in i berättelsen nu och det gäller att jag får upp den regelbundna takten. Av den anledningen har jag bestämt mig för att sätta mål för hur mycket jag ska skriva per dag så det verkligen blir av. När jag skriver varje dag finns berättelsen hela tiden inom mig. Längre uppehåll hamnar den längre bak. Dessutom vill jag få klar första versionen i en relativt snabb takt. Jag tycker ofta att resultatet blir bättre så.

Om den ska vara på ungefär 50 000 ord, vilket skulle vara i samma storleksordning som Kedjor känns bara när du rör dig, och jag sätter ett mål på 1000 ord per dag så skulle det ta mig 50 dagar att skriva klart första versionen.

Från och med idag ska jag skriva minst 1000 ord per dag på andra delen av Diligentia. Det är den 13 maj idag, vilket innebär att första versionen ska vara klar senast 1 juli. Och nu har jag talat om det för er alla så nu är det fritt fram att fråga hur det går så jag verkligen ser till att göra det också... ;-)

Hur gör du? Har du mål för hur mycket du ska skriva på en dag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt mål är ATT skriva varje dag. Det är så lätt att vardagens sysslor tränger sig emellan. En del dagar blir det mer, andra mindre, men det BLIR. Duktig är du verkligen som sätter ett så konkret mål och ja ... jag får väl fråga dig hur det går, längs vägen!
Återkommer :-)

Eva Holmquist sa...

Det brukar vara mitt mål också... :-)
Nu känner jag att jag måste få fart på boken. Inte minst med tanke på att jag har flera läsare som otåligt vill veta när nästa del kommer... :-)

Madde-mamman sa...

Kommer att kontrollräkna på lördag! :-D