lördag, juni 16, 2012

Träna nödvändigt för att skriva

Ibland har jag fallit i fällan att avstå från att träna för att jag inte vill missa värdefull skrivartid. Jag har nu äntligen lärt mig att det är kontraproduktivt för min del så jag tänkte höra med dig hur det fungerar för dig...
Jag får ofta frågan om hur jag hinner skriva så mycket som jag gör. Svaret på den frågan är ganska enkel. Jag avstår fån annat för att hinna skriva. Det är min viktigaste fritidssysselsättning, fotbolls-em tittar jag inte på, städa kunde jag göra oftare, ...
Så det är inte tiden som är problemet. Det är orken. Är jag alltför trött i huvudet så orkar jag inte skriva. Även om jag sätter mig framför datorn så blir det inget skriva av. Det är här träningen kommer in. Jag har upptäckt att om jag tränar regelbundet så orkar jag mer och då orkar jag också skriva mer. För min del är det alltså nödvändigt att träna för att skriva.

Är det likadant för dig? Vad krävs för att du ska orka skriva? Vill hemskt gärna höra dina funderingar kring frågan.

Inga kommentarer: