tisdag, juli 03, 2012

Första utkastet av fortsättningen på Kedjor känns bara när du rör dig är klar!

Jag hade som mål att vara klar med första utkastet sista juni. Samtidigt hade jag som mål att ha skrivit 50 000 ord sista juni. Det sista målet nådde jag, men det återtod två scener för att helheten ska vara klar. Nu är det också klara så nu sitter jag på händerna för att försöka hindra mig själv att börja redigera. Det finns saker som jag redan nu vet att jag vill åtgärda, men jag vet av erfarenhet att jag om en månad kommer att se manuset med nya ögon och då ser jag bättre vad jag behöver ändra. Så nu blir det full fart med annat ett tag.

Jag ska börja med redigeringen av DSL (som ska få ett nytt namn... ;-) ) och sedan har jag tänkt att få till en del noveller. Det finns ett antal tävlingar ute och jag har också ett antal idéer som jag vill utforska. Däribland en skräcknovell som jag är sugen på att börja skriva.

Hur går det med dina projekt? Vad tycker du om att sätta mål för hur många ord du ska skriva? Är det bra eller ser du att det har negativa konsekvenser?

Inga kommentarer: