tisdag, oktober 30, 2012

Det får bli NaNoEditMo i år

Fick ett så bra tips av Hanna Lans som jag tänker köra på. Som jag sagt tidigare hinner jag inte delta i NaNoWriMo i år (skriva 50 000 ord under november månad), eftersom jag har ganska mycket redigering som jag behöver göra. Hanna gav mig tipset att satsa på redigeringen istället så det har jag bestämt mig för att göra. Jag har satt målet att varje dag redigera minst fem scener. Då hinner jag göra en extra genomläsning (högt) av allt och justera. Samt gå igenom varje röst för sig och justera. Och vara klar att skicka manuset (Det är inte så lätt som du tror, dvs del 2 i Diligentia-serien och fortsättningen på Kedjor känns bara när du rör dig) till första omgången provläsare senast i början av december (om jag jobbar på kanske tom i slutet av november). Det känns jättebra!   :-)

Jag känner att det är viktigt att få iväg det för det är så många av mina läsare som ivrigt väntar på fortsättningen och om jag ska få klar den till våren måste jag hålla den här planen. Så nu kör jag NaNoEditMo istället... :-)

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag tror faktiskt att jag kör en NaNoEditMo jag också. Jag tänkte dela upp manuset som det ser ut nu, i 30 lika stora delar, och arbeta med en av dem per dag. För mig kommer det nog fungera bäst eftersom jag då inte får titta på någon annan del. Måste fokusera på det jag har framför mig. Inte alltid det lättaste.

Eva Holmquist sa...

Då får vi heja på varandra... :-)
Kram