lördag, juli 06, 2013

Finredigering av Förlora för att vinna

Nu är det frågan om finredigering där jag väger ord för ord. Jag tar bort många onödiga småort och skriver om meningar. Den här typen av finredigering är ingen mening med innan berättelsen är klar. Det är bara två lite större ändringar som jag ska göra. Dels är det en scen som jag ska ta bort och dels ska jag skriva om slutet. Båda ändringar gör jag efter synpunkter från de sista provläsarna (de har alldeles rätt). Nuvarande slut är en epilog, vilket jag aldrig brukar ha och inte ska ha den här gången heller... :-)

Provläsarna kanske ni undrar över. Jo, M fick boken i julas, men hann inte läsa då. Nu i samband med semestern började hon läsa och läste ut den på rekordtid... :-)

Både hon och A tyckte mycket om berättelsen så nu är det bara finredigering för att få den så bra som det bara är möjligt... :-)

Inga kommentarer: