söndag, augusti 18, 2013

Redigerar efter korrekturläsningen

Jag håller för fullt på att redigera efter korrekturläsningen av Förlora för att vinna. Det är inte jättemånga kommentarer, men det tar naturligtvis ändå en viss tid. Egentligen föredrar jag stadiet när jag skriver första utkastet. De första redigeringarna när det handlar om struktur och scener ska till eller tas bort är också väldigt intressanta. De här sista redigeringarna som handlar om småpet är ärligt talat en smula tradiga, men det är nödvändigt så jag kan skicka hela alltet på layout.

Jag måste också sätta mig att räkna på tider så jag kan bestämma ett releasedatum för boken. Det som är svårt att beräkna är de saker som jag inte själv gör och eftersom många saker måste ske i en viss ordning påverkar det ju när jag kan räkna med att boken är klar.

Jag längtar efter att kunna börja skriva igen. Får nog smyga in det mellan allt annat som behöver fixas... ;-)

Vad sysslar du med för närvarande?

Inga kommentarer: