måndag, december 30, 2013

Tittar tillbaka på vad jag åstadkommit under året

Det har verkligen varit ett hektiskt år...

Jag kom ut med tre tryckta böcker i år:

  1. Förlora för att vinna - Ett rymdäventyr med fantasykänsla
  2. Det är inte så lätt som du tror - Andra boken i serien om ungdomarna ombord på rymdskeppet Diligentia
  3. Kedjor känns bara när du rör dig - Ny upplaga av första boken i serien om ungdomarna ombord på rymdskeppet 
Jag har varit med i en antologi (Maskinblod) i år med en av mina noveller (Flykten från paradiset).

Jag kom ut med två e-böcker i år:
  1. Hästar på vift - Berättelse om en flicka och hennes häst
  2. Kedjor känns bara när du rör dig - Andra upplagan av e-boken

Jag har deltagit i flera olika aktiviteter:
  • Föredrag om egenutgivning hos en förening
  • Bokmässan Andra världar
  • Mullsjö marknad
  • Litterär after work
  • Boksignering
  • Fantastika (science fiction och fantasy kongress) där jag både var med i en av panelerna och också hade ett bokbord
  • Julmarknad i Sägnernas hus
Jag har blivit intervjuad: 
  • I radio
  • I en månadstidning
  • På bloggar
När jag raddar upp det så här så känns det rätt mycket (fast jag kan ha glömt något... ;-) ). Ändå känns det som om jag inte hunnit hälften av vad jag velat. Och marknadsföringen av mina böcker har jag inte riktigt hunnit med, men det är ju fördelen med att ge ut böckerna själv. Jag kan välja när och hur jag marknadsför mina böcker... :-)

Det finns planer inför nästa år, men det skriver jag om en annan dag. Det är bra att ta sig tid att titta tillbaka på vad du åstadkommit för det är så lätt att glömma bort allt du gjort...

2 kommentarer:

Perny sa...

Ja du har verkligen legat i. Blir det lika många texter nästa år eller kommer du mest jobba med att promota de du har?

Eva Holmquist sa...

Känns som om jag hela hösten mest redigerat redan skrivit (fast stämmer inte helt för jag har skrivit en del noveller) så nu känns det som om jag måste ta tag i en ny text... ;-)
Börjar en helt ny berättelse (urban fantasy) imorgon som tanken är att den ska vara riktade mot äldre läsare än de tidigare böckerna.
Kram