torsdag, augusti 14, 2014

Fyra snabba med Ylva Lee Lindell

Fotograf Johanna Sivertsdotter
En av de nya författarna vars böcker jag är väldigt förtjust i är Ylva Lee Lindell med hennes fantasyserie om Mindra. Innan semestern hade jag en tävling på min facebook-sida Kedjor känns bara när du rör dig där du kunde vinna den första boken i serien Eldbunden. Nu kommer snart en tävling på bloggen då du kommer att kunna vinna Eldbunden. Med anledning av det har jag ställt några frågor till Ylva så du ska lära känna henne litegrann.

Vilken typ av böcker gillar du att läsa?
Unga vuxna och Ya litteraturen ligger mig varmt om hjärtat. På senaste tiden har jag även börjat upptäcka feelgood. En mysig genre faktiskt.
Vad ger dig mest idéer till dina böcker? Livet omkring inspirerar väldigt mycket. Även nyheterna till viss del tyvärr. Och eftersom jag inte tittar på tv så har jag istället fastnat i serieträsket med favoriter som True blood och Game of thrones. Där finns det hinkvis med inspiration faktiskt.

Hur många böcker om Mindra har du i huvudet just nu?
Ja, eftersom min andra del i serien- Skogsblod gick på tryck nu i veckan så ä det bara sista delen kvar att fantisera om. Jag har bestämt att sluta efter del tre- långrandighet är bara utmattande. Fast jag har ett par andra projekt på gång redan så det finns annat i huvudet ;-)

Skriver du på något annat än böckerna om Mindra? Isåfall vad?
Just nu håller jag att färdigställa en novell i genren skräck/paranormal romance men det är väl ett tag kvar innan den blir helt klar kan jag tänka mig. Annars är det Eldbunden serien för hela slanten ett tag framöver.

Håll utkik efter tävlingen framöver! :-)

Inga kommentarer: