söndag, mars 13, 2011

Ryggproblem...

Har inte kunnat skriva på vad som känns som en evighet, men i realiteten är 1,5 vecka. Det är ryggen som spökar igen. Alltför många timmar i bilen och framför datorn gjorde att hela ryggen låste sig och det är verkligen inte lätt att få något vettigt gjort då så det blev till att klara av jobbet och låta det fysiska skrivandet vila (även om man kan tänka en hel del på WIP (Work In Progress) är det inte samma sak). Inser mer och mer ju äldre jag blir hur viktigt det är att sköta om kroppen för att du ska kunna göra det du vill. Eftersom jag har ett jobb som innebär många timmar framför datorn är det inte helt optimalt att skriva böcker på fritiden, men det är det jag vill göra så jag måste se till att bygga upp styrkan för att minska ryggproblemen!

Hur gör ni för att se till att inte kroppsliga åkommor sätter krokben för det ni vill göra?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har turen att bo i Göteborg där världens bästa rygg-gubbe arbetar! Jag går dit när det låser sig, han låser upp. :)
(Hej förresten, jag tror det är första gången jag kommenterar här.)

Eva Holmquist sa...

Kul att höra av dig... ;-)
Jag har en rygggumma som jag egentligen borde gå till mer regelbundet så kanske jag kunde slippa låsningar...
Det är tur att de finns alla rygggubbar och -gummor. :-)