tisdag, maj 31, 2011

Duo Dito Bokscen

Var igår på Duo Dito Bokscen och lyssnade på författare, lyssnade på musik, såg teater och minglade. Inte för att jag varit på många boksläpp i min dag, men det kändes verkligen som en variationsrik och spännande kväll.

Helena och Peter Dahlstrand berättade om hur förlaget blev till och sin nya bok Ska det vara så här? Här fick vi höra både musik från första boken Älskade ungar och scener från andra boken som spelades av medlemmar från teatergruppen Etiketterna.

Kristina Grahn berättade om och läste ur sin bok I dina spår. Intressant och rörande presentation. Hon läste även dikter och texter ur boken. Språket och innehållet gav mersmak.

Teresa Jörgensen berättade om och läste ur sin bok I stället för ensam. Bra och intressant presentation. Om boken (som jag läse i går kväll) ska jag bara säga att den är bra för recension kommer... ;-)

Sist, men inte minst av författarna kom Desirée Fredlund som berättade om sin bok Refuserad och hur den kom till. Som alltid fick hon publiken att skratta högt när hon berättade om alla situationer hon hamnat i i kampen för sin dröm. Det var en bra avslutning på en trevlig kväll och passande att avsluta med skratt då övriga böcker behandlade tunga ämnen.

Slutligen fick vi en prisutdelning av vinnarna i Nutidsnovellen av tävlingsdomaren Anders Textorius.

Sammanfattningsvis var det en trevlig kväll och jag hoppas att Duo Dito anordnar fler sådana.

Inga kommentarer: