söndag, juli 10, 2011

Koman som inträder efter projektavslut...

För några veckor sedan avslutade jag andra draften av Förlora för att vinna, m.a.o. den version som förstaläsarna får läsa, och skickade iväg den. Det var en fantastisk känsla att få den klar i ett skick som jag var nöjd med och spännande att skicka iväg den, men sedan kom koman...
Det här är inget nytt utan erfarenhetsmässigt vet jag att det kommer en koma direkt efter jag just avslutat ett större arbete som gör att jag inte har energi att ta itu med nästa skrivprojekt. Energin och lusten kommer tillbaka. Jag vet det. Ändå är efterprojektkoman inte kul!

Hur är det för er andra? Har ni också en komaliknande period efter att ni avslutat ett större skrivprojekt och vad gör ni i så fall för att komma ur det?

1 kommentar:

Desirée sa...

Är nog som du! Men nu ska jag börja läsa :)