måndag, mars 25, 2013

Andra världar - en upplevelse


Nu är Andra världar slut för denna gång och det var en upplevelse att träffa alla spännande människor; utställare och besökare... :-)

Vid flera tillfällen hade vi monterprogram och vi valde att slå ihop dem så vi samlade alla och därefter var det både högläsning och berättande på schemat. Det var en av de stora höjdpunkterna för alla som deltog berättade och läste med ett enormt engagemang så jag fick verkligen lust att tränga in i deras världar. Några exempel på inslag:
  • Pernilla Perny Lindgren läste ur sin trilogi Alvhilda (som jag efter högläsningen väntar otåligt på chansen att läsa i sin helhet... :-) ) och en spinoffnovell
  • Nathalie Sjögren läste ur sin bok I nattens mörker (som jag lyckades få med mig hem från mässan och ser fram emot att läsa... :-) ) och berättade om sin nästa bok
  • Jakkin Wiss läste ur Benjamin (hejdlöst kul... :-) ) som är hans och Tobys bok
  • Jennie Sörensen berättade om sin serietidningsvärld (hon hade också med de mest fantastiska drakar... :-) )
  • Sen läste också Hampus, Aengeln, Tora och säkert någon mer som just nu fallit mig ur minnet...
Miljön i Sägnernas hus var otrolig. Det hade verkligen atmosfär.

Sen fanns det en mängd programpunkter som jag tyvärr missade de flesta av, eftersom jag behövde vara uppe vid bordet. Nästa år ska jag fixa lite avlösning så jag kan delta i dem också. De var i vilket fall som helst mycket populära.

På söndagen avslöjades också det spännande steampunkprojektet. Det ska släppas en antologi med svensk steam punk. Alla instruktioner hittar ni här. Vi har på oss till sista november för att få till en bra novell så nu blir det till att göra research... :-)

Jag har boken Teslas uppfinningar. Den tror jag blir en bra inspirationskälla... :-)

Nästa år ska det bli en ny Andra världar. Jag hoppas att du kommer då!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Pernillas bok ser jag också mycket fram emot.

Själv har jag fått en sådan inspiration sedan den här helgen att mitt skrivande har kommit igång igen. Jättekul!

Eva Holmquist sa...

Vad kul Nathalie! :-)
Jag ser fram emot att läsa...
Kram Eva

Malin sa...

Jag blir glad av att läsa att ni alla fick ut så mycket av mässan trots att ni kunde fått fler besökare. Inspiration är inte fy skam det heller:) Ni gjorde ett bra jobb. Själv fick jag med Annas bok hem.