lördag, juni 21, 2014

Smakprov från Ödeland - Listan

Här kommer nästa smakprov från novellerna i Ödeland. Den åttonde novellen är nutidsprosa, Listan. Vill du förbeställa novellsamlingen kan du maila förlaget på order @ ordspiran.se. Kostnaden kommer att vara 25 kronor och formatet är .epub.

Idag gick duschhandtaget av. Det hände mitt i morgonduschen. Plötsligt stod jag där med ett livlöst plasthandtag i handen medan en slingrande orm sprutade ut vatten över hela badrummet. Jag stängde av vattnet, torkade av tvålen med handduken, gick ut i köket och skrev upp det på listan. Laga duschhandtag stod det nu under Köpa ny frys. Inte för att jag visste hur jag skulle laga duschhandtaget, men jag visste inte heller hur jag skulle få råd att köpa ny frys eller hur någon av de andra punkterna på listan skulle lösas. Listan hade aldrig svikit mig förr. Då hade punkterna jag skrev upp lösts utan ansträngning. Numera blev listan bara längre och längre allteftersom fler saker gick sönder.

Inga kommentarer: