onsdag, juli 25, 2012

Mina favoritpodcast om skrivande

Jag lyssnar på många podcasts. FRamförallt när jag gör något tråkigt som t.ex. städar... ;-)

Det är ett suveränt sätt att få del av intressanta program samtidigt som jag gör något annat. De handlar om en mängd olika ämnen som exempelvis astronomi, historia och skrivande. Listan med favoriter förändras ständigt, men här är mina favoriter av de som handlar om skrivande.
  1. Writing Excuses
  2. I should be writing
  3. Dead Robots' society
  4. The Creative Penn
  5. Odyssé SF/F Writing Workshop
  6. Wordplay: Helping Writers Become Authors
Jag lyssnar på andra också, men ovanstående är mina absoluta favoriter. Har du lyssnat på någon/några av dem? Brukar du lyssna på podcast? Vet du om några andra som du tycker är riktigt bra?

Ingen av ovanstående är på svenska och det beror på att inte hittat några favoriter på svenska kring just skrivande. Vet du om någon riktigt bra svensk podcast som handlar om skrivande?

Inga kommentarer: